Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 4 Jun 2020 15:44:06 +0200

"Piotr Gałka" rbahvr$u1q$2$PiotrGalka@news.chmurka.net

Co dziś brałeś?

Nie biorę łapówek.

O jakich kolorach?

Paskowych.

Przecież był link ze zdjęciem i widać, że 150 om.

Na podstawie **jednego** rezystora określił rezystancję rezystorów z **kilku**
innych taśm?

To pokazuje Twój sposób rozumowania -- widzisz jakiś drobny element
rzeczywistości,
na podstawie którego rysujesz sobie cały świat... Rzecz jasna rysujesz
fatalnie...

-=-

Do potomnych -- ww. link prowadzi do niezbyt wyraźnej fotki ukazującej fragment
JEDNEJ taśmy z LEDkami, na którym widać pięć LEDek SMD i jeden rezystor SMD.
Rezystor ma podaną rezystancję w postaci kodu 151, co należy odczytać jako
150 omów. http://kalkulator.majsterkowicza.pl/oblicz/kod_rezystora_SMD

Ponadto na taśmie jest napis 12V a co 3_LEDKi+1_Rezystor są pokazane
nożyczki, czyli potwierdza się teza JF.

Gdybyś był elektronikiem, wiedziałbyś, że przewlekane (nie SMD) rezystory
są/bywają opisane kolorowymi paskami:
   https://mattomatti.com/pl/p01i
i że akurat trafia kosa na daltonistyczny kamień kolorowy, bo 3 to
jakiś brudny czerwony a 5 to jakiś zielony...

-=-

PP pisał o różnych rezystorach rożnych taśm  -- 150 omów i 130 omów.
Na wskazanej fotce jest fragment jednej taśmy ukazujący jeden rezystor.

Kolorowego kody raczej ;) nie stosuje się do rezystorów SMD (montowanych
powierzchniowo) a taśmy LED raczej nie zawierają elementów przewlekanych,
więc mój post był żartem -- ukazującym me przewrażliwienie okołokolorowe
powstałe w efekcie niepotrzebnego (bo niezbyt dla mnie owocnego) wdawania
się w chromosomy (BTW -- chromo- też od kolorów) i allelowe kodowanie
czopków, czyli receptorów ocznych widzących (a jakże!) kolory...

-=-

Może teraz płacę za me dziecięce podejście do koloru różowego?
Kiedyś udawałem, że nie rozumiem, czym jest kolor itd...
Teraz inni udają (lub udają, że udają?) niezrozumienie tematu....

--