Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl>
Date: Thu, 4 Jun 2020 12:18:12 +0200

Zmierzyłem pasek z opornikami 130 omów. Wyszło 20.04mA na diodę przy 12V. Nie ma więc tragedii. Prąd rośnie, gdy diody się grzeją, po kilku minutach jest 20.11mA. Po obniżeniu napięcia do 11V prąd spada do 14.68mA. Przy 10V jest 9.57mA, przy 9V jest 4.83mA, przy 8V jest 1.03mA, przy 7V jest 1.81uA i nawet przy tak małym prądzie widać świecenie przy zasłoniętym oknie. Przy 6.8V prąd to 0.52uA i coś tam ledwo,ledwo się żarzy.

Przyniosłem dziś do pracy znalezioną w domu resztę z rolki taśmy LED.
Była kupowana ze 6 lat temu według kryterium najtańsza z możliwych, ale z gęsto ustawionymi LEDami (do zrobienia pomocy dydaktycznej w szkole).
Ma rezystory 130.
Miałem zamiar pomierzyć, ale w takim razie sobie odpuszczam.

Czyli przy obniżeniu do 11V prąd spada mniej niż o połowę i mój szacunek 25W był lepszy od dokładnego wyliczenia niezwykle upierdliwego pytającego :)
P.G.