Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl>
Date: Thu, 4 Jun 2020 17:51:37 +0200

Na podstawie **jednego** rezystora określił rezystancję rezystorów z **kilku** innych taśm?

Problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

Napisał, że przejrzał kilka taśm (w domyśle we wszystkich rezystory są takie same jak na załączonym zdjęciu). Dodatkowo (z doświadczenia) informuje, że spotkał kiedyś 130.
Dla mnie przekaz nadzwyczaj klarowny.

Do dzisiaj nie sprawdzałem dokładnie jaki tam jest opornik, bo zagadnienie doboru opornika do LEDów uważam za na tyle trywialne, że szkoda sobie zaprzątać nim pamięci. Wszystko co wcześniej pisałem oparte było wyłącznie na domysłach. Ale widzę, że ja rozmawiałem o koncepcji a Ty o szczegółach (określenie mocy rzędu 25W z dokładnością do 0,1pW to szczyt...... - nie chcę obrażać debili).

Gdybyś był elektronikiem, wiedziałbyś, że przewlekane (nie SMD) rezystory
są/bywają opisane kolorowymi paskami:

Uczyłem się tych kolorów pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku (dopiero zaczynając marzyć, że kiedyś zostanę elektronikiem). Ale nie jestem jasnowidzem/telepatą abym miał dostęp do Twoich myśli aby odkryć, że taśma LED jakimś cudem skojarzyła Ci się z rezystorami przewlekanymi.

PP pisał o różnych rezystorach rożnych taśm  -- 150 omów i 130 omów.
Na wskazanej fotce jest fragment jednej taśmy ukazujący jeden rezystor.

Oczekiwałeś, że dla zaspokojenia Twoich potrzeb zrobi/znajdzie ze 100 fotek 100 różnych taśm?

więc mój post był żartem

Niech odezwą się wszyscy, którzy się zorientowali, że to był żart!
P.G.