Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 1 Jun 2020 20:25:36 +0200

"J.F." 5ed53323$0$545$65785112@news.neostrada.pl

Czy taki opornik ma sens?

W srodku moze byc przetwornica ze stabilizatorem, a moze byc
tylko kondensator ograniczajacy. Przy tej mocy - przetwornica.

Więc co w tym złego, że dałbym rezystor między przetwornicę i LEDki?

Napiecie wcale nie musi byc 12V - chyba, ze to te panele/listwy z tasmami.

Obojętne, jakie...

Pójdźmy dalej -- czy można wstawić na niskim napięciu
jakiś regulator napięcia? Najlepiej zdalnie sterowany?

Moze nie pomoc, jesli przetwornica ze stabilizatorem.

Przetwornica daje stałe napięcie czy stały prąd?
IMO za tę cenę daje stałe napięcie...

Sciemnianie LED - temat rzeka.

-sa typy "sciemnialne",
-ale sie okazuje, ze potrzebuja specjalnego sciemniacza.
-regulator napiecia, np autostransformator - moze nie zadzialac.

Gdyby można było łatwo (najlepiej zdalnie) regulować
jasność i moc -- chyba wybrałbym 6 oprawczyń 120 cm,
36 W, 3600 lm...

A nie za jasno ?

Nie -- jeśli bym ściemniał... Matce i bez ściemniania byłoby
ciemno. ;) Ale chcę oszczędzić energię i swoje oczęta...

No i ... nie wystarczy ich wylaczac czesciami ?

Dużo roboty z wyłącznikami, ponadto kupiłbym uniwersalne
120 cm i dostosowywałbym do pomieszczeń...

- na szafki kuchenne matce
  (mógłbym dać 2x120 cm i dwa włączniki)
- na szafki kuchenne sobie
  (mnie by starczyło kilkaset lumenów)
- na szafki pokojowe matce
  (tu konieczna byłaby regulacja, i to ,,oddolna'')
- za łóżko sobie
  (starczyłoby kilkaset lumenów+regulacja)
- na sufity sobie
  (tu też mile widziana regulacja)
- do garażu
  (można dać dużo, oby włączać ruchem)

Może warto wywalić zasilacze z oprawczyń i dać swoje?...

Przeciez sam nie zrobisz zasilacza.

Kupiłbym gotowe, ale regulowane...

Matka nie będzie obsługiwała skomplikowanych
urządzeń -- szkoda jej czasu i fatygi na taką obsługę...
Natomiast ja lubię ściemniać -- choćby teraz ekran
laptopa, by lepiej widzieć...

Lubię też ściemniane okulary -- ale to inna klechda domowa...
Nie mam światłowstrętu, nie mam depresji, ale oczom warto dawać odpoczynek...

Nie lubię ogromnych kontrastów jasności...
Niby szybko przystosowuję się do zmian natężenia światła, ale
raczej lubię wyrównane oświetlenie, z małymi kontrastami jasności,
stąd dążenie do świecenia w sufit czy za łóżko...

Taśmy bez gładkich oprawek są dobre w chwili klejenia do szafek, ale że łapią
brud...

Nie chcę światła włączanego klaskaniem itp. -- raczej na ruch lub zbliżenie
ręki...

-=-

Dla mnie mogłoby być dobre światło regulowane z laptopa (czy smartfonu,
którego teraz nie mam) o ile można by było obyć się też bez laptopa itp...

Idąc teraz do: kuchni,łazienki, wc czy gdziekolwiek -- włączyłbym z laptopa...
Ale do tego musiałoby być także regulowanie ,,normalne''...

-=-
- tanio
- jasno
- z regulacją płynną lub wielostopniową
  (choćby czterostopniową: 1, 1/2, 1/4, 1/8)
- łatwo w montażu
- trwale

-=-

W necie świat nęci -- ale w sklepach jest inaczej...

--