Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Do Trybuna -- tylko do Trybuna

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Do Trybuna -- tylko do Trybuna
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 25 May 2020 15:27:56 +0200

"Olaf Frikiov Skiorvensen" p4gncf9t1fj280kf59rn3lgt1c03ngmv4o@4ax.com

Czym różni się 'szybki start' od 'hibernacji'?

Trochę info w sieci jest na ten temat,

W 5 słowach nie można streścić? ;)

ja osobiście to wyłączam, bo mam po kilkla
systemów

Też mam wszędzie kilka. Z hibernacją bywają problemy:
- F-S nie chciał podnieść się i nie dał se zajrzeć do BIOSu
- netbook pod W7S raz za razem krzyczy, że ,,układowe'' nie
  wyrobiło się i radzi mi zacząć od nowa, po czym (jeśli nie
  posłucham) wywraca się...
- tenże netbook pod 32W10 ucegla się na kilkanaście wcisków ;)
  włącznika... (pisałem o tym -- inni też mają z tym tenże problem)

i czasami są kłopoty:
https://www.e-pilas.com/fast-startup-szybki-start-windows/

-=-

Co jakiś czas słyszę start któregoś z dwóch HDD tkwiących w F-S -- chyba
tego, który jest w adapterze, a właśnie tam jest w tej chwili partycja
systemowa na Toshibie 320 GB; swapfile jest na normalnym HDD, na Starcu HTS...

Ale może mylę się? -- może raz za razem startuje HTS ze swapfilem?...

Ostatnia rozbiórka laptopa ukazała niedokręcone wkręty wiatraka;
dokręciłem i (zgodnie oczekiwaniami) jest znacznie ciszej przy
dużych obrotach... Jest ciszej, więc wyraźnie słyszę periodyczne
startowanie któregoś z HDD...

Liczba włączeń pokazana w SMART nie zwiększa się od tego.
(stale -- Toshiba ma 1364 i HTS ma 329)

Piszę pod WXP.

-=-

Czy Optane przejmuje na siebie czytanie i pisanie, czy (jak SSD
w hybrydzie) tylko czytanie?...

Rozglądam się za kolejnym latopem -- może warto wrzucić weń dwa
dyski (jeden w adapterze CDVD) i dorzucić Optane jako bufor obu?
Do tego sporo RAMek i RAMdysk...

CPU -- oszczędnościowy_U czy pełny_H?

Znalazłem Lenovo z i5 8xxxxU za 1849 pln z: HDD 1 TB, cienką NVidią i FullHD...
1 TB i napęd optyczny bym zamienił na dwa Seagaty dające 150 MB/s na początku,
dorzuciłbym trochę RAMek (chyba laptop ma 4 GiB DDR4) i miałbym laptop...

--