Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] odzyskanie danych z uszkodzonego SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] odzyskanie danych z uszkodzonego SSD
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 29 Nov 2019 09:30:22 +0100

"Adam" qro8mg$ae2$1$Adam@news.chmurka.net

W laptopach żaden problem ustawić RAID-1. Chyba, że jakiś rzeczywiście "low level" i nie ma miejsca.

Ile znasz laptopów z 3 slotami M.2 i ilu znasz juzerów
montujących naraz 3 dyski M.2 pojemności 1 TB każdy?...

Od kiedy RAID1 wymaga trzech dysków?
Poza tym do soft-raid (bo sprzętowych w laptopach nie widziałem) to można wrzucić SATA + M.2

Chcę powszechnych laptopów z 3 (czy 5) stosownie RAIDującymi
slotami M.2 umożliwiającymi podmianę dysku bez wyłączania lapka...

Hot-swap w laptopach nis spotkałem - co nie znaczy, że nie istnieją.

Obecnie bywa i tak, że aby dostać się do slotu
M.2 -- trzeba rozmontować ,,pół'' laptopa...

U mnie akurat M.2 jest pod dodatkową klapką obok slotów z RAMkami...

Wystarczy kupować serie biznesowe - np. niektóre Lenovo ThinkPad czy Dell Precision i od razu okazuje się, że dostęp jest prosty i do wykonania w kilkanaście sekund bez rozbierania "połowy" laptopa.

--
Pozdrawiam.

Adam