Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk HDD 2-3TB - jaki?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk HDD 2-3TB - jaki?
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Wed, 23 Oct 2019 17:19:00 +0200
On Wed, 23 Oct 2019 13:01:18 +0200, Andrzej P. Wozniak wrote:

> Chyba wam obu odebrało rozum…

> Powtarzam - nadmiernie generalizujecie:
> 1. Macie różne doświadczenia z różnymi partiami dysków od tych samych
> producentów. To nie ma sensu. Producent, któremu zdarzyła się wadliwa seria,
> próbuje wyeliminować wady w następnych seriach. Albo pozbywa się biznesu,
> jak to zrobił IBM po serii Deathstar i bublach z fabryki na Węgrzech.
> 2. Na stan dysku wpływają również warunki eksploatacji, a tych też nie
> podajecie. Może padające dyski pracowały w smogu, zapyleniu czy u palaczy,
> [...]

Podałem w suplemencie temperatury pracy i info o wentylacji.
Ale to i tak bez znaczenia, bo w tej samej obudowie, z tymi samymi
warunkami pracy, tym samym zailaczu, dyski Samsunga i Seagate nie miały
problemu, a WD, trzy różne serie się mniej lub bardziej sypały. Stąd moja
opinia.
Owszem, subiektywna, oderwana od rzeczywistości, ale ...mam to gdzieś, nie
muszę się z niej tłumaczyć. EOT.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka