Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] b, g, n

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] b, g, n
From: queequeg@trust.no1 (Queequeg)
Date: Mon, 15 Jul 2019 13:20:41 +0000 (UTC)
ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

> N dla ubogich, poprzez zwiększenie liczby zajętych kanałów, IMHO powinno
> być zabronione, to jak parkowanie auta w poprzek trzech kopert.

Może powinno, może nie powinno, ale stan faktyczny jest taki, że jest
powszechnie używane.

> Chcesz mieć przepustowość, miej AC.

Prawda, jeśli tylko sprzęt wspiera.

Ja mam do WiFi podpiętych 11 urządzeń i tylko trzy wspierają AC. Chciałem
przepiąć kilka kolejnych na AC ale nie mogłem znaleźć karty na USB, która
nie robiłaby problemów pod Linuksem (wbudowana w laptopa nie robi, ale nie
jest na USB).

Wszystkich i tak nie przepnę, więc mam dwa AP, jeden N na 2.4 GHz i jeden
AC na 5 GHz (a mam dwa, bo nie znalazłem AP, który miałby oba pasma na
zewnętrznych antenach).