Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Przejściówka USB na PS/2 - czy ta dla myszki zadziała z klaw

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Przejściówka USB na PS/2 - czy ta dla myszki zadziała z klawiaturą?
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Sat, 6 Jul 2019 18:00:36 +0200
Osoba podpisana jako Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
w artykule <news:qfo15v$gmv$1$krystek@news.chmurka.net> pisze:

Po co mam blokowac gniazdo USB, których w starym sprzęcie nie ma zbyt wiele (mam wszystkie zajęte), gdy mam gniazdo PS/2?

Rada z zakupem koncentratora USB jest słuszna, ale:
1. Klawiaturę i tak powinieneś podłączyć bezpośrednio do portu na płycie, jeśli będziesz chciał w razie potrzeby dostać się do BIOS-u. 2. Ponieważ masz stary sprzęt, czyli zapewne zużyty zasilacz, NIE kupuj bylejakiego koncentratora USB. Lepiej wydać 30-50 zł na koncentrator USB 3.0 z własnym zasilaczem niż przeszukiwać stare wątki, aby się dowiedzieć, co było przyczyną padu pendrive'a lub kłopotów z innymi urządzeniami.

Ten temat był wałkowany niejednokrotnie, ale widać trzeba powtarzać w nieskończoność – w końcu pecet zasilaczem stoi.

--
Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)