Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Przejściówka USB na PS/2 - czy ta dla myszki zadziała z klaw

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Przejściówka USB na PS/2 - czy ta dla myszki zadziała z klawiaturą?
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 7 Jul 2019 10:42:05 +0200
On 07/07/2019 00:43, Andrzej P. Wozniak wrote:
1. Nie wszystko co tanie to chłam.

Nie ma HUBa 3.0 z własnym zasilaniem do 50zł który nie jest chłamem. Nie znalazłem takowego. Miałem kilkanascie modeli swoich i cudzych w rękach. Chłamstwo zazwyczaj sprowadza się do niebezpiecznego dla życia zasilacza i na stałe zespawanego 5V zakłucającego pracę komputera.

2. Jeśli masz zastrzeżenia, to zamiast generalizować wymień modele, których należy unikać.

Nie da się. O chłamie świadczy cena. Nie da się zrobić dobrego zasilacza w cenie do 50zł razem z HUBem.

Na poczatek wymienie modele co do których miałem najwięcej problemów: wszystkie prostokątne z przełacznikami i LEDami na każdym porcie.

Ludzie i tak z różnych powodów muszą kupować koncentratory USB z zasilaniem, więc biadoleniem nikomu nie pomożesz.

Biadolenie? Żartujesz? To ostrzeżenie. Takie koncenstratory uwaliły mi dwie płyty. W jednej na szczęście tylko wywaliło bezpiecznik w wyniku awarii zasilacza HUBa w drugiej skuteczniej, upierniczyło kontroler. W pozostałych generują przezabawne efekty.

Jeśli chodzi o lepsze HUBy to proszę: TP-LINK UH700/720. Tylko że to raczej powyżej 100zł i też ma swoje za uszami, np. idiotyczne wyłaczenia podczas podpinania zasilania.