Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD
From: Netx <nospam@gazeta.pl>
Date: Mon, 27 May 2019 17:47:48 +0200
SATAnizm jest uśmiercany za sprawą NVMe, więc tanieje.
Dobrze że tanieją i może za sprawą nvme, jednak: Tak sobie spojrzałem przed chwilą na dyski SSD na Allegro. Po zaznaczeniu *"nowe"*: dysków M.2/2280 jest w tej chwili 2358 ofert a SSD/2.5"/SATA jest cztery razy więcej ofert. Można by więc odnieść wrażenie że SSD/Sata/2.5" ma się dobrze, ale może to pozory? Wydaje mi się także że w 2.5" obudowie SSD można zmieścić więcej pojemności niż w M.2 - ze względu na większą fizyczną objętość 2.5"

120 GB to mało. Wkrótce RAMka mniejsza niż 32 GiB będzie małą. :)
Ogólnie produkcja wszystkiego tanieje.
Zgadzam się że 120GB to mało na system. Ja mam wszystko (system, programy, dane, zdjęcia, multimedia) na SSD i zajmuję 590GB - jak właśnie sprawdziłem. Już się trochę szczypię z wgrywaniem nowych rzeczy na SSD i spycham do NASa (na HDD). Marzy mi się 2TB SSD - mógłbym część rzeczy z NASa mieć lokalnie i trzymać kilka kopii Skyrim S.E. (gra) w różnych zmodowanych wersjach. Tu zresztą nvme ma przewagę nad sata: szybciej mogę zrobić kopię katalogu z grą (około 20GB).