Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop gubi zasilanie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop gubi zasilanie
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 05 May 2019 14:13:04 GMT
On Sun, 05 May 2019 15:51:17 +0200, ń wrote:
> W niektórych modelach nagminnie padały gniazda (i wtyczki) zasilania.
> Czasem trzeba było przelutować gniazdo, czasem wymienić gniazdo w kompie
> lub wtyczkę (w praktyce zwykle cały kabelek) zasilacza.

Ale wtedy komputer działałby sprawnie na naładowanym akumulatorze i
problem miałby tylko z ładowaniem, a z wcześniejszego opisu wynika, że i
z pełnym (93%) aku komputer potrafi "wyjść". Dopiero mocne potrząsanie
nim przywraca w jakąś tymczasową sprawność. To sugerowałoby jakieś mikro-
pęknięcie płyty głównej, lub zimny lut tejże. W obu przypadkach naprawa
raczej ekonomicznie beznadziejna.

Raz co prawda zdarzył mi się pacjent z podobnym objawem i udało mi się
przywrócić go do życia poprzez... wyjęcie i włożenie procesora. Ów
poluzował się był widocznie i któraś nóżka mu nie stykała. Ale to raczej
anegdotyczny - by nie powiedzieć wyjątkowy - przypadek, bo zdarzył mi się
tylko raz. Poza tym obecne procesory już nie są montowane w gniazdach
ZIF, i są pewno odporniejsze.

Mateusz