Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop gubi zasilanie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop gubi zasilanie
From: "Ewa" <.@.>
Date: Sat, 4 May 2019 02:56:59 +0200

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w
wiadomości news:zu3zE.155205$Gn4.24196@fx20.ams1...
Co to znaczy "gubił połączenie"? Nie świeciła się jakaś diódka?
Kompletnie gasł ekran ale po chwili wszystko szło jak normalnie?
To znaczy wyglądało to tak jakby nagle został odłączony od zasilania,
zarówno z gniazdka, jak i z baterii. Wszystko gasło: ekran i diody.
Oczywiście nic dalej nie szło. Od nowa start i przeważnie to samo.
Dzieje się to na tyle wcześnie po uruchomieniu, że nie ma możliwości
wejścia w tryb awaryjny.
Czasem wchodził, tak jak teraz, co pozwala mi go używać, ale boję się
kolejnego (re)startu, więc go nie wyłączam.
Temperatura pocesora, procesora graficznego i dysku OK.

Mam jeszcze pytanie:
W momencie startu laptopa (z guzika) - co powoduje największe
zapotrzebowanie na prąd?
Ktoś napisał, że włączona hibernacja. Co jeszcze?

Pozdrawiam
Ewa

Najprostszym podejrzeniem było, że gdzieś niesprawny jest kabel.
Normalnie w domu używam laptopa bez włożonej baterii.
Dzisiaj ją włożyłam i co mnie zdziwiło, zgubienie zasilania dotyczyło
nie tylko zasilania z gniazdka, ale także z baterii. Laptop wyglądał
jakby się całkowicie wyłączył (nic się nie świeciło). Próba z samą
baterią, bez podłączonego zasilacza, skończyło się tak samo.

Dokładnie tak samo bateria vs zasilanie? Czyli tylko "wyglądał" jakby
coś tam nie działało, ale w zasadzie to startował normalnie i dawał
się
normalnie używać?

--
Marcin