Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy>
Date: Thu, 28 Mar 2019 12:26:51 +0100

Mam pytanie z tej samej półki: jak zweryfikować, która nagrała lepiej i
czy w ogóle da sie w jakis prosty sposób? Pierwszy krok wydaje się dość
oczywisty: bierzemy kilka płyt z tej samej serii produkcyjnej (firmy,
rodzuju oczywiście też) i nagrywamy na różnych nagrywarkach z tą samą
prędkością. Co dalej? Problem o tyle wydaje się nietrywialny, że odczyt
dokonany "trzecią" nagrywarka nie musi być optymalny w sensie
statystycznym - może gorzej czytac lepiej nagraną płytę, albo czytac
jednakowo, gdzie czwarta nagrywarka zobaczy różnice.

Są programy które testują płytę i wskazują ile błędów C1/C2/PI/PIF, do testowania płyt i nawet do ich odczytywania nie nadaje się każda nagrywarka, bywał takie które świetnie nagrywały a bardzo słabo odczytywały. Więcej na cdrinfo.pl (zwłaszcza forum) i innych tego typu serwisach.