Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 27 Mar 2019 00:21:19 GMT
On 2019-03-26, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
> Czy ta sama płyta(z tej samej paczki) nagrana na lepszym napędzie
> wytrzyma  dłużej niż wypalona na czymś byle jakim?

Mam pytanie z tej samej półki: jak zweryfikować, która nagrała lepiej i
czy w ogóle da sie w jakis prosty sposób? Pierwszy krok wydaje się dość
oczywisty: bierzemy kilka płyt z tej samej serii produkcyjnej (firmy,
rodzuju oczywiście też) i nagrywamy na różnych nagrywarkach z tą samą
prędkością. Co dalej? Problem o tyle wydaje się nietrywialny, że odczyt
dokonany "trzecią" nagrywarka nie musi być optymalny w sensie
statystycznym - może gorzej czytac lepiej nagraną płytę, albo czytac
jednakowo, gdzie czwarta nagrywarka zobaczy różnice.

--
Marcin