Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 19 Mar 2019 00:53:02 +0100
W dniu 2019-03-18 o 21:23, knrdz pisze:
W dniu 2019-03-18 o 11:59, Adam pisze:

Tymczasem nawet najnowszy standard nośników optycznych czyli Bluray
ciągle odczytuje płyty CD-R, a te nośniki jak już wcześniej ustaliliśmy,
jeśli były poprawnie wykonane i przechowywane, mają się świetnie do
dziś. Żaden też problem podłączyć do współczesnego komputera nawet ponad
20-letni napęd CD-R, przez przejściówkę do SATA albo USB.

Mam trochę dyskietek 8-calowych. Chętnie bym zobaczył, co tam było - są
z jakiegoś uniwerku z USA.
Mam też dyski Winchester.

Też żaden problem podłączyć i przeczytać?

Do mnie masz pretensje że "archiwizowałeś" dane na nietypowych nośnikach i nie przeniosłeś ich w porę na te, które w oczywisty sposób wyrastały na branżowy standard? Twój problem, chłopie, ja tam to co na Amidze 1200 nagrywałem na VBS zdążyłem zrzucić na twardy dysk, a z niego na CD-R jeszcze jakoś w 1996 czy 1997 roku i dlatego do dziś te dane mogę przeczytać na praktycznie każdym pececie. I na każdej Amidze do której można podpiąć napęd optyczny.

Źle mnie zrozumiałeś. Żadne pretensje :)
Dyskietki zdobyczne. Winchester też.
Oraz karton kart dziurkowanych i trochę taśm z dalekopisu - ale tu można już zaprząc do pracy choćby skaner.

Chodzi mi o to, że napisałeś, że "żaden problem podłączyć".
Otóż może być problem ze zdobyciem starszych napędów, jak np. floppy 8", że nie wspomnę już o Winchester - którego mało kto w Polsce widział. Teraz już nawet różne ZIPY (też mam, ale łącznie z napędami) czy inne MO mogą być problematyczne w zaczytaniu. Podobnie starsze streamery. Paradoksalnie, wydaje mi się, że szybciej byłoby znaleźć np FDD do Spectruma, Atari czy innego Commodorka niż działający FDD 8".

======

Poprawka:
Pisząc "Winchester" mam na myśli "pudełko" z talerzami magnetycznymi wielkości sporej pizzy, a dopiero taki zestaw wkładało się do "napędu" wielkości pralki automatycznej.
Pomóżcie - jaki to był standard?

Bo karty MFM to mam, więc podpięcie starych ST-125 i jego kolegów nie stanowi dla mnie problemu.

--
Pozdrawiam.

Adam