Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 5'25 we współczesnym pc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 5'25 we współczesnym pc
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 07 Feb 2019 20:17:20 GMT
On 2019-02-07, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
> Magnetofony w których stosowałem te kasety to głównie XC12, może ze 3
> egzemplarze. Z tego co pisali na grupach zachodnich ogólnie mają one
> tendencję do ciągnięcia taśmy mocniej niż zwykłe audio. Nie mam na to
> żadnych dowodów ale mam poszlaki. System Turbo Blizzard na stilonach nie
> działał wiecej niż kilkanaście razy po czym odmawiał wczytania.
> Dodatkowo wiem że czas odtwarzania kasety po jakimś czasie był
> zaskakująco dłuższy od nominalnego (kaseta nowa żeby nie było) a szpula
> po tych kilkunastu użyciach przestawała nawijać się równo tylko było
> [...]

Nie mam żadnego rozległego doświadczenia z kasetami przy zapisie gier,
ale kupę i taśm szpulowych i kaset Stilonu miałem (pewnie gdzieś tam
jeszcze leżą) i nie kojarzę aby jakakolwiek pozbyła się warstwy
magnetycznej, brudziła jakoś ostro głowice, czy też nierówno się
nawijała. To już prędzej kojarzę kiepsko mechanicznie wykonane kasety z
chyba silikonowanym papierem, który czasami trzeba było wy..ć aby to to
w ogóle dało się obrócić. Nb. też może być przyczynek do szybszego
padania na Twoim XC12 skoro ciągnął mocniej a kaseta dodatkowo stawiała
większy opór.

--
Marcin