Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 5'25 we współczesnym pc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 5'25 we współczesnym pc
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Date: Wed, 6 Feb 2019 02:32:54 +0100
W dniu 2019-02-05 o 23:21, Adam pisze:

Napisz jeszcze, że masz kolekcję dyskietek Stilon Gorzów :)

Miałem kiedyś kilka sztuk dyskietek bułgarskich, ale zagineły, dzisiaj pewne warte majątek, ze 20zł jak nic. Dyskietki były, już niespotykanego typu, WO. Miały też większą pojemnośc bo koperta była szersza o milimetr od tych imperialistycznych, a i ilość materiału magnetycznego enkodowała datę produkcji, minutę w zasadzie.

Miałem trochę taśm magnetofonowych szpulowych Stilon. Niektóre miały ciekawą cechę: po przejściu przez tor odczytu na szpulę odbiorczą szła sama taśma, już prawie przezroczysta.

Miałem kasety "tej marki" i nagrywałem na nich programy Atari. W normalnej prędkości jako tako dawało rady, ale Bizzard na nich się wykładał. Po latach zrozumiałem dlaczego: po kilku odtworzeniach z kasety 60min robiło się prawie 90min. (...)

No jednym słowem genialne :)
Taki analogowy ZIP ;)

Na C64 to nawet był "programowy streamer" do archiwizowania dyskietek
na kasetach.
Na Amidze stworzyli VBS czyli za streamer robił magnetowid.
Było to na tyle popularne że powstała wersja do PC.
Aż staniały nagrywarki CD i wykosiły wynalazki jak i te profesjonalne
na SCSI.

Pozdrawiam