Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 5'25 we współczesnym pc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 5'25 we współczesnym pc
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 5 Feb 2019 21:45:17 +0100
On 05/02/2019 21:16, Adam wrote:
Napisz jeszcze, że masz kolekcję dyskietek Stilon Gorzów :)

Miałem kiedyś kilka sztuk dyskietek bułgarskich, ale zagineły, dzisiaj pewne warte majątek, ze 20zł jak nic. Dyskietki były, już niespotykanego typu, WO. Miały też większą pojemnośc bo koperta była szersza o milimetr od tych imperialistycznych, a i ilość materiału magnetycznego enkodowała datę produkcji, minutę w zasadzie.

Miałem trochę taśm magnetofonowych szpulowych Stilon. Niektóre miały ciekawą cechę: po przejściu przez tor odczytu na szpulę odbiorczą szła sama taśma, już prawie przezroczysta.

Miałem kasety "tej marki" i nagrywałem na nich programy Atari. W normalnej prędkości jako tako dawało rady, ale Bizzard na nich się wykładał. Po latach zrozumiałem dlaczego: po kilku odtworzeniach z kasety 60min robiło się prawie 90min. Dodatkowo po kilku przelotach taśmy przez magnetofon miałem czyszczenie głowicy z brązowego nalotu. I jakim cudem to padło ja się pytam? Imperialiści i odwetowcy z Bonn doprowadzili do upadku nasz rodzimy przemysł i polską myśl techniczną?