Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] sprzątać czy nie sprzątać?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] sprzątać czy nie sprzątać?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 31 Dec 2018 03:49:31 GMT
On 2018-12-30, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
wrote:

> "Marcin Debowski" ZWXVD.122677$do4.81556@fx07.ams1

> Nie łatwiej wyciągać odkurzaczem w tym właśnie kierunku?
> (z zablokowaniem wentylatora, coby nie rozkręcał się zbyt
> mocno, zacierając swe łożysko...)

Odkurzacze nie mają takiego kopa. Owszem, wspomóc jako kolejny etap i
usunąć ewentulane "koty", które gdzieś się zahaczyły, ale jak jest coś
nagromadzone na żeberkach radiatora to zwykle odkurzacz to za mało.
Chodzi o to aby ewentualny syf najpierw ruszyć.

> IMO warto laptopom zakładać filtry powietrza na wdechu.
> (siateczkowe -- łatwe w czyszczeniu odkurzaczem, ale
> skuteczne)

MZ zalezy jak masz ciepło na zewnątrz i jak mocno standardowo się
maszyna grzeje. Wbrew pozorom taka siatka sporo blokuje.

> Można też co jakiś czas sprawdzić, czy nie odkręcają
> się wkręty -- ja tak kilka uchroniłem przed niechybna
> zgubą. Być może samoodkręcanie się przyczyniło się do
> uszkodzenia mocowania klapy -- któryś wkręt poluzował
> się, przez co na pozostałe dwa działały zbyt duże siły...

Swoja drogą, problem z zawiasami to była plaga jakiś 10-15 lat temu. Jak
to wyglada z bardziej współczesnymi modelami? Komus się coś psuje?
Ostatnie kilka laptopów (kregi własnorodzinne), mimo machania klapą
kilka razy dziennie przez kilka lat nie wykazują żadnych problemów z

--
Marcin