Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] sprzątać czy nie sprzątać?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] sprzątać czy nie sprzątać?
From: Uncle Pete <433koz@gmail.com>
Date: Mon, 31 Dec 2018 13:45:57 +0100
Porządne odkurzanie raz do roku to minimum. Porządne, czyli coś więcej niż
przedmuchiwanie kotów z kąta w kąt. Wiem, że wzorem smartfonów notebooki
robią coraz mniej rozbieralne, ale czasem jednak trzeba coś porozkręcać, a
generalne porządki obejmują również czyszczenie wyświetlacza i klawiatury,
która robi również za radiator.

Chyba to zależy od modelu. Niektóre mają większe skłonności do zatrzymywania w sobie kurzu, niż inne. Właśnie przedwczoraj rozkręciłem prawie czteroletniego Della Latitude 3440 - okazał się zupełnie czysty w środku. Czemu specjalnie się nie zdziwiłem, ponieważ nigdy nie dawał oznak przegrzania, a wiatrak wchodzi na wysokie obroty tylko przy dużym obciążeniu. Mój syn ma któregoś z kolei służbowego wypasionego HP (modelu nie pamiętam) i walczy z kurzem i przegrzewaniem się.

Ale faktem jest, należy co pewien czas profilaktycznie zajrzeć do środka.