Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] sprzątać czy nie sprzątać?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] sprzątać czy nie sprzątać?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 30 Dec 2018 23:26:20 +0100

"Marcin Debowski" ZWXVD.122677$do4.81556@fx07.ams1

Rozkręcaj tylko jeśli dzieje się coś co daje podstawy
aby rozkręcać. Takie coś, to np. zauważalnie cieplejszy
laptop, albo wyjący wentylator, albo pracujący częściej
wentylator. I nawet wtedy, pierwszy krok to przedmuch
sprężonym powietrzem od zewnątrz do radiatora.

Nie łatwiej wyciągać odkurzaczem w tym właśnie kierunku?
(z zablokowaniem wentylatora, coby nie rozkręcał się zbyt
mocno, zacierając swe łożysko...)

IMO warto laptopom zakładać filtry powietrza na wdechu.
(siateczkowe -- łatwe w czyszczeniu odkurzaczem, ale
skuteczne)

-=-

IMO warto co jakiś czas (co parę lat?) psiknąć WD40
w zawiasy. Ale to dopiero zamierzam zweryfikować na F-S.

Można też co jakiś czas sprawdzić, czy nie odkręcają
się wkręty -- ja tak kilka uchroniłem przed niechybna
zgubą. Być może samoodkręcanie się przyczyniło się do
uszkodzenia mocowania klapy -- któryś wkręt poluzował
się, przez co na pozostałe dwa działały zbyt duże siły...

Podobnie z kołami samochodowymi -- IMO warto co jakiś
czas sprawdzić, czy któreś mocowanie nie puszcza. ;)
Klucz dynamometryczny kosztuje kilka dych i zajmuje
niewiele miejsca... [dlaczego do tej pory nikt nie
wyprodukował ;) klucza newtonometrycznego?...]

--