Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 06 Nov 2018 01:41:09 GMT
On 2018-11-04, Adam <A@dam.com.pl> wrote:
> Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał
>
> W ostatnich rozważaniach właśnie celowałem w Toshibę i Lenovo, ale teraz
> już nie wiem.

Jak nie pracujesz w służbach i nie jesteś nastawiony do świata
paranoidalnie to myślę, że da się z tym żyć :) Sam w służbach nie
pracuję ale lekkie nastawienie mam. Poza tym nie chcę wspierać firmy,
która odwala takie numery.

> O moich  moich potrzebach pisalem w poście zaczynającym ten wątek:
> Laptop będzie używany do korzystania z:
> - Internet (strony, poczta, grupy itp.)
> - Office
> - Skype lub tp.
> - nauka języków, w tym do wyświetlania filmów z Youtube i nie tylko.
> Z dwóch ostatnich powodów zależy mi na dobrej jakości dźwięku,
> głośników i mikrofonu.

Ale ta dobra jakość dźwięku to musi być wprost z laptopa, czy może być
przez zewnętrzne głośniki? Laptopy nie miewają dobrej jakości
wbudowanych głośniczków.

> Ponadto mam sporo materiału językowego zapisanego na DVD,
> więc odtwarzacz/nagrywarka DVD byłaby mile widziana. Jeśli
> jednak to miałoby zawężać wybór, to poradzę sobie bez tego.
> Nigdy nie używałem i nie zamierzam używać gier. Nie mam na to czasu.
><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Czy tylko ja mam silne dejavu, że parę łądnych miesięcy temu był tu
dyskutowany prawie identyczny temat z bardzo podobnymi wymaganiami?

> Co do korzystania z benchmarków, to podawane tam wartości przeważnie
> nic mi nie mówią. Jedynie ten z "passmark" pokazuje graficznie porównanie
> i coś z tego wiem, z naciskiem na "coś".

Sam korzystam zwykle z Passmarka. Nic więcej MZ do szczęście nie
potrzeba. Dłuższy słupek, lub większa liczba - lepiej. Są oczywiście
niuanse, ale dla Twoich zastosowań MZ pomijalne.

> W tej chwili mam ograniczony dostęp do cudzych laptopów, szczególnie
> nowych, więc metoda zachwycenia się cudzym modelem i kupna takiego
> samego odpada.

Ale możesz pójść do sklepu i pooglądać. Ja kupuję laptopy w ten sposób,
że ustalam pewną cechę, która jest dla mnie najbardziej istotna. Np.
ostatnio był to rozmiar 13" i podświetlana klawiatura. Potem szukam
konkretnych modeli i patrzę, które mi się wizualnie podobają. Dalej
sprawdzam, czy na tym będzie mi chodził Linuks obsługując wszystkie
wbudowane urządzenia. Dopiero na końcu patrzę na cpu, ram, dysk twardy,
bo to są elementy, które są najbardziej zunifikowane, w sensie, że
wspólne i mozna sobie powybierać. No i na końcu jest cena :)

Ale do sklepu powinieneś pójść. Ja tak nie kupiłem Asusa Zenbooka.
Byłem już prawie nastawiony i chlernie nie podeszło mi wykonanie.

W Twoim przypadku, może być trudniej, bo de facto nie masz
specyficznych wymagań, ale możesz zacząć np. od wielkości, np. 15" (czy
ile uważasz) i maksymalnej ceny. Odfiltruje Ci to kupę ofert. Ptotem
znajdź taki, co Ci sie wizualnie podoba i dopiero wtedy zacznik drążyć
:)

--
Marcin