Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: "Adam" <A@dam.com.pl>
Date: Fri, 2 Nov 2018 11:33:53 +0100
Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości e38otd12qvgmmre5jevfbj5mpf7uln3ibt@4ax.com">news:e38otd12qvgmmre5jevfbj5mpf7uln3ibt@4ax.com...
od "Adam" <A@dam.com.pl>  :
Przy okazji dyskutowanego tematu chciałem zapytać
o płytę DVD lub pamięć USB z pełną instalacyjną wersją
Windows 10.
Przeglądając strony ze sprzętem gdzieś to widziałem,
ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Chodziło chyba o to, że podając SN można otrzymać
z Microsoftu taką wersję.
Czy ktoś mógłby mnie oświecić w temacie?

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10ISO

Jeśli wejdziesz z systemu Windows, to dostaniesz możliwość pobrania
narzędzia do tworzenia pliku iso(np do instalacji na innym
komputerne), jeśli z Linuksa, to będziesz mieć możliwość pobrania iso
bezpośrednio.
Można też oszukać stronę za pomocą user agent switchera.

Wszedłem z systemu Windows i zaczęło się ściągać Win10_1803_Polish_x64.iso.
Co mnie zdziwiło, to fakt, że zostałem zapytany o wersję: 32bit czy 64bit oraz
o język,
natomiast nie zostałem zapytany o wersję Windows 10, a wiem, że jest ich klika.
Jedynie pokazał się wybór Windows 10 Update ..., ale to chyba mnie nie dotyczy.
Po ściągnięciu normalnie wypaliłbym to .iso na płytce DVD i miałbym płytkę
instalacyjną.
Ale na wypadek zakupu laptopa bez napędu DVD powinienem to mieć na pendrive'ie
(USB).  Czy skopiować ten plik jako .iso na pendrive'a, czy raczej powinien on
być jakoś
przetworzony  w celu późniejszego zastosowania do wgrania systemu?

Rozumiem, że kupując nowego laptopa z systemem Windows 10, prawdopodobnie
Home, system będzie predefiniowany, czyli już będzie nagrany i będzie działał.
Dostanę także, na nalepce lub w dokumentach, t.zw. Product Key.
Gdyby potem coś się bardzo złego stało, będę mógł sformatować dysk systemowy
i będę mógł z tego obecnie ściąganego nagrania .iso, korzystając z otrzymanego
przy kupnie Product Key, wgrać system od nowa - z płytki lub z pendrive'a.
Dobrze myślę?

Dziękuję i pozdrawiam
Adam