Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] opoznienia na switchu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] opoznienia na switchu
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 05 Nov 2018 07:42:00 GMT
On Sun, 04 Nov 2018 23:23:29 +0100, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl wrote:
> Sprawdź jak to wygląda w przypadku kiedy Routerem jest Linux.
> W kliencie HTTP przed nawiązaniem połączenia ustawiłem bind do lokalnego
> portu, następie pobrałem stronę, która wyświetla informacje o połączeniu
> (m.in. adres IP, port), adres IP oczywiście był adresem NAT,
> ale port źródłowy się nie zmienił.

Niektóre implementacje mogą próbować portu nie zmieniać, zgadza się. To
pomaga m.in. przy RDP w ramach SIP. Ale to bardzo ograniczona zdolność, i
tak czy inaczej nie pozwalająca wbić się zewnętrznej osobie trzeciej na
ten sam port by trafić do hosta w LANie (któryś z kolegów to wcześniej
sugerował).

> Gdyby były dwa równoległe połączenia
> z tego samego portu źródłowego, to dla drugiego połączenia port źródłowy
> faktycznie ulega już modyfikacji.

Otóż to.

Mateusz