Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pendrive vs HDD zewnętrzny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pendrive vs HDD zewnętrzny
From: Trybun <cheilmx@jachu.ru>
Date: Thu, 4 Oct 2018 10:00:45 +0200

"Trybun" 5bb48163$0$492$65785112@news.neostrada.pl

To tylko prędkość orientacyjna, przecie
jej nie mierzyłem stoperem, ani

90 MB/s IMO nie osiągniesz na USB2.
Natomiast 30 MB/s po USB2 to IMO bardzo
dobra (wręcz nieosiągalna) szybkość, choć
kilka razy mniejsza niż 90 MB/s.

Skoro tak twierdzisz.

dysku, ani pendrive`ów. Małe pytanie czysto techniczne - często (nie zawsze) po podłączeniu pena pokazuje się okienko z komunikatem że dostępna jest prędkość "hi speed" i czy ją chcę włączyć teraz. Kliknięcie na "włącz" niczym nie skutkuje. W BIOSie parametry usb mam ustawione na "hi speed", o co tu chodzi,

Nie wiem, ale (jak już pisałem) nawet mysz ma problemy, nie tylko dysk.
Taki urok USB. BTW szybkości -- zapewne wiesz, że USB mocno obciąża CPU,
więc pomiary warto poczynić starannie.

Na innych komputerach nie zauważyłem takiego zjawiska, tylko na tym jednym i pod Win XP.

Prawdę pisząc to nie miałem o tym pojecia, raczej byłbym skłonny przypuszczać że większe znaczenie dla procesora ma złożoność programu obsługiwanego przez USB niż samo to łącze.

potrzebne jakieś sterowniki czy coś w tym stylu?

Za pierwszym razem być może tak, ale nie później... ;)

-=-

Gdy nie miałem drukarki, drukowałem w pobliskim sklepiku -- zabierałem
ze sobą nie jeden pen, ale 3, na których miałem to, co chciałem wydrukować,
gdyż czasami ;) z którymś z penem były kłopoty przy czytaniu... :)

Paradoksalnie najmniej problemów sprawiały peny, które preparowałem -- przykładowo dzieliłem pen na partycje tak, że po wpięciu do czegokolwiek już pracującego
była widziana jedna partycja, zaś w czasie bootowania -- inna... I peny
partycjonowałem, i karty SD/mikroSD. Jedna popartycjonowana siedzi stale
w aparacie Canona -- i nie ma z tym żadnych problemów.

Bywało, że miałem w aparacie taką spreparowaną, że mogłem z niej
apgrejdować soft aparatu LUB korzystać tak, jak z normanej karty.

Ciekawe, a samo porobienie folderów nie wystarczy?