Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] polesingowiec do grania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] polesingowiec do grania
From: knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy>
Date: Fri, 7 Sep 2018 12:57:46 +0200
W dniu 07.09.2018 o 09:40, Bolko pisze:

wg mnie PC jest lepszy bo :
- po pierwsze
nigdy nie jest wystarczająco mocny wiesz musisz się nauczyć
czy chcesz nowszą grę czy lepsze grafikę w obecnej - zarządzanie kasą
musisz zdecydować na co ją wydasz

Na konsoli to działa co najmniej równie dobrze - masz wybór czy chcesz kupić grę nową i w tym celu musisz sprzedać jakąś inną grę/gry, czy używaną, nie musząc się niczego pozbywać.

- po drugie to nie jest czarne pudełko
bo PC możesz rozkręcić i najpierw zajrzeć do środka,

Chyba po to, żeby coś zepsuć. Jak działa to nie ruszaj.

próbować pogrzebać w biosie i pobawić się mnożnikami

...od około 10 lat - tylko w dół, przynajmniej u Intela. Mnożniki w zwykłych procesorach są zablokowane.

a potem zmienić karte graficzną- nabywasz jakiś tam umiejętności analizy
i zdolnosci  manualnych.
Czasami nawet potrzebujesz się pomodlić o to żeby procesor przeżył
ostatni overlocking.

J.w. Generalnie, do podkręcania zapomnij o "poleasingowcu", potrzebowałbyś procesora dla "entuzjastów" (z K na końcu), dopiero te mają możliwość OC.

-po trzecie piracenie.
Powiem szczerze że nie wiem jak to jest teraz
ale kiedyś to trzeba było czasami się trochę pogrzebac w komputerze żeby
gra ruszyła. I gra ruszyła albo i nie ruszyła. Generalnie samo uruchomienie
było niezła zabawą i czegoś tam uczyło.
A jeśli przyjdzie pan prokurator i skończy sie
na zabraniu zabawek i jakiejś karze finansowej.
Jestem za.
Niech młodzi się nauczą że chodzenie na skróty jest ryzykowne.

No to pogadaj z RadoslawemF, on jest tu ekspertem od "znajdowania gier w sieci". Przy okazji odpada "problem" gier z multiplayerem, w multi na piratach zwyczajnie nie pograją. Ten argument kłóci się z pierwszym który podałeś. Ucząc dzieci że nie ma nic złego w piraceniu odpowiedź na tamten dylemat jest oczywista: inwestować w sprzęt, gry się przecież ukradnie. W końcu i sprzęt zaczną kupować u pasera, bo co w tym złego.

-po czwarte dzieci mają to do siebie że one tak naprawdę niewiedzą czego chcą.
Bo skąd mają wiedzieć jak jeszcze nie próbowali.
W szkole była moda na minecraft. Kupiłem pograli chwile i leży.

I właśnie dlatego ludzie polecają konsolę. Jak się gra znudzi to można sprzedać i kupić inną. Na pececie żeby osiągnąć granie w zbliżonych cenach trzeba się zaopatrywać w te gry "na bazarku" (czyt: u pirata). Albo samemu szukać lewizny, narażając się nie tylko na konsekwencje prawne, ale i koszta serwisowania komputera po skutkach tego, co się przy okazji taki lewych gierek na komputerze zagnieździ.

Kiedyś kupiłem im gry takie biedronkowe, szkoda było kasy.
Przed wakacjami była moda na robloxa.
I to chwyciło bo tam można grać na różnych mapach.
oczywiście najcześciej grali w te gdzie się chodziło i strzelało
do innych.
Grafika nie jest zbyt realistyczna ale stwierdziłem że to jeszcze nie ten
moment zeby 'strzelać do ludzi'.

Strzelania do innych na piratach nie uświadczysz. Ani żadnej innej formy grania z innymi graczami przez Internet. Bez płacenia można pograć w tzw. gry Free-to-play, tyle że za "free" to sobie tam można zwykle konto założyć i jeśli się nie sypie kasą znacznie większą niż się płaci za normalne gry, to się w tych grach F2P robi raczej za tych do których inni strzelają.

A z  tego co zauważyłem to na platformach PC różnych firm można sobie pograć
przez kilka godzin za darmo żeby sprawdzić czy nam się podoba.

Dema, darmowe weekendy itp. są i na konsolach. Na pececie można dodatkowo kupić grę w sklepie steam i jeśli grało się w nią krócej niż 2 godziny w ciągu 2 tygodni od zakupu zwrócić, odzyskując 100% kasy, ale przy nadużywaniu tej opcji podobno ją blokują, bo służy do zwracania gier które komuś nie podeszły albo mu źle działają, a nie do darmowego grania w krótkie gierki albo "na raty", czy "testowania" każdej gry przed zakupem jej taniej w innym sklepie.

- po piąte
na kompie mogę grać myszą i kalwiaturą albo padem od x-boxa.
Najzabwaniejsze jest że moi najbardziej lubią touchpadem grać strzelanki.
Da się na wszystkim :)

Na wszystkim można grać na wszystkim. Ludzie graja w Dark Souls za pomocą maty do gierek sportowych czy tanecznych, albo gitary z Guitar Hero.

- po szóste
chyba na PC łatwiej jest kontrolować ile kto grał i co robił itd.
Kochaj i kontroluj.

Wydaje mi się, że jeśli się nie "doktoryzujesz" z komputerów, to po paru tygodniach/miesiącach to dzieci będą kontrolować Ciebie a nie odwrotnie. Chyba że będziesz "kontrolował" hardkorowo, czyli np. wyłączał bezpieczniki zamknięte na klucz.

czy jak jest trzech kolegów w klasie i każdy ma inną platfromę
to czy w sieci będą mogli razem pograć?

W niektóre gry, pomiędzy PC a Xbox One. Ale generalnie nie.