Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zniszczyć stare płyty CD/DVD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zniszczyć stare płyty CD/DVD?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 05 Aug 2018 16:18:45 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Aug 2018 15:43:47 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <5b66ff13$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
od BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>  :

>Ktoś tu zwrócił uwagę (nie wiem ile w tym prawdy, nie znam się), że
>powierzchnia zapisywana znajduje się bliżej "pleców" krążka, a nie ich
>przezroczystej "twarzy". Jeśli to prawda, to drapać trzeba właśnie "od
>dupy strony". Ktoś mógłby uważać, że gdy podrapie się lica, to sprawa
>będzie załatwiona. Myślę, że można by jednak taką płytę odczytywać, acz
>oczywiście nie w drajwie. A przy użyciu żmudnego, bit po bicie,
>odczytywania pod mikroskopem. Tylko przedtem trzeba by zadrapania zalać
>jakimś olejkiem o współczynniku załamania światła dokładnie takim, jak
> [...]

Tak jest, warstwy informacjonośne są od dupy strony:
http://www.foto-kurier.pl/archiwum_artykulow/technologie/pokaz-22-dane-na-plytach-cd.html
Niektóre płyty miały ceramiczne zabezpieczenie tych warstw(Ceramguard)
Kłopot tylko z płytami dwustronnymi.
Tak czy inaczej niszczarka.
A może tak:
https://youtu.be/AfsAni81bf8?t=408