Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Kalibracja głowicy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Kalibracja głowicy
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 15 May 2018 17:39:45 +0200
Ludzi którym podskoczyło ciśnienie przepraszam :D

A chodzi mianowicie o to:

Mam stację 5.25, konkretnie NEC FD1157C. Kupiona w stanie nieznanym, ale sprawna przynajmniej na poziomie mechanicznym i krecenia silnikami.

Nie czyta dyskietek.

Niezupełnie jednak, udało mi się na kilkanascie sztuk przeczytać prawidłowo dwa sektory (!).

Stacja czyta co zapisała.

Zakładam więc że jest "prawie sprawna" tylko wymaga:
a) czyszczenia glowic, co zrobiłem
b) skalibrowania, bo możliwe ze nie trafia już w scieżki

Ponieważ nigdy nie miałem stacji 5.25 a już na pewno nigdy nie kalibrowalem glowic chciałbym zapytać czy ktoś jeszcze pamieta jak to sie robiło? O ile mechanicznie wydaje mi się że zmienia sie punkt mocowania paska napędowego (metalowego) wzgledem głowicy to nie wiem czy istnieją jakieś rozwiązania inne niż metoda prób i błędów. Teoretycznie wystarczyło by obserować co wylatuje na pinie sygnałowym ze stacji i ustawić się w sensownym srodku ale ... no wlasnie, coś jeszcze moge zrobić poza szukaniem w ciemno?