Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Temperatura HDD ST2000LM007

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Temperatura HDD ST2000LM007
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 14 May 2018 00:34:26 GMT
On 2018-05-12, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
wrote:

> "Marcin Debowski" wBvJC.150152$NJ5.95635@fx18.ams1

> Też głos zabiorę:
>
>  - Seagate zewnętrzny     USB3      2 TB          46°C
>  - Toshiba wewnętrzna     SATA      1 TB          43°C
>  - WDC zewnętrzny         USB2    1/4 TB          37°C
>
> teraz właśnie ponoć tyle jest...
>
> WDC chyba teraz jest bezrobotny; pozostałe dwa -- szaleją. ;)

Miałem kiedyś jednego WD'ka, który podgrzał mi sie tak (>65C), że zaczął
sypać błędami. Po ochłoedzniu okazało się, że wszystkie sektory są ok.
Pracował dalej pare lat i został wymieniony jako ciągle sprawny na większy.

Apropos innej kategorii.
/dev/sdb: SanDisk SD6SF1M064G: 59°C

To jest msata SSD w trakcie spoczynku. W trakcie pracy: >=65C.
Z tym, że on ma Tmax=70.

w tej samej obudowie (minipc) talerzowy HGSC tuz po pobudce:
/dev/sda: HGST HTS541010A9E680: 40°C

Nieźle grzeje cholerstwo.

--
Marcin