Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kalibracja głowicy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kalibracja głowicy
From: Uncle Pete <433koz@gmail.com>
Date: Tue, 15 May 2018 19:03:37 +0200
Ponieważ nigdy nie miałem stacji 5.25 a już na pewno nigdy nie kalibrowalem glowic chciałbym zapytać czy ktoś jeszcze pamieta jak to sie robiło? O ile mechanicznie wydaje mi się że zmienia sie punkt mocowania paska napędowego (metalowego) wzgledem głowicy to nie wiem czy istnieją jakieś rozwiązania inne niż metoda prób i błędów. Teoretycznie wystarczyło by obserować co wylatuje na pinie sygnałowym ze stacji i ustawić się w sensownym srodku ale ... no wlasnie, coś jeszcze moge zrobić poza szukaniem w ciemno?

Faktycznie chyba głowice nie trafiają w ścieżki - są "ślepe", mają ustalone pozycje i nie samomnaprowadzają się. Więc żadnej kalibracji programowej nie może być z definicji. Istnieją programy ułatwiające kalibrację, ale sama kalibracja to i tak praca ręczna. Zasadniczo dokonuje się jej poprzez lekkie obracanie silnika krokowego.

Z tym, że przez moje ręce przeszło (od początku lat 90.) wiele stacji 5.25", poczynając od stacji do Atari, i w żadnej nie trzeba było kalibrować głowic. Co więcej, nigdy nie słyszałem, że ktoś coś takiego robił.