Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kalibracja głowicy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kalibracja głowicy
From: TurboPascal <turbopascal60@gmail.com>
Date: Wed, 16 May 2018 04:35:26 -0700 (PDT)
W dniu 16 maja 2018 00:08:43 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> I dyskietki 1.2 MB też mam. ;)
> (być może także 360 KB)

A ja mam jeszcze gdzieś dyskietkę 360kB na której jest zapisany i działający MS
Flight Simulator {wersja chyba 1.0).
Po uruchomieniu programu COLOR z opcją - bodajże - 5, można było na monitorze
Hercules przelecieć obok
bliźniaczych wież World Trade Center i pod mostem Golden Gate…

Pamiętam to zdarzenie, jakby to było wczoraj. Dostałem wtedy (a był to rok
87/88) kilka dyskietek z różnymi programami
- używając dzisiejszych pojęć - niewątpliwie pirackimi. Na jednej było
zapisanych tylko kilkaset bajtów z jakimś
dziwnym rozszerzeniem, a może bez… Podejrzałem ją w XTree - wyglądała
podejrzanie - zupełnie inaczej niż pozostałe.
Już, już chciałem ją sformatować, ale coś mnie tknęło i wcisnąłem Ctrl+Alt+Del.
Po kilkudziesięciu sekundach uruchomił się
- ku mojemu wielkiemu zdziwieniu - MS FS. Tylko coś mi się tu nie zgadza -
kiedy uruchamiało się program COLOR z opcją 5?
Być może było to XT z kartą CGA, bo takie też mieliśmy. Gdybym te eksperymenty
robił na karcie Hercules,
komp na pewno by się "zawiesił", a dyskietkę bym sformatował.
To tyle…