Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] kupiłech bluray

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] kupiłech bluray
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 05 Feb 2018 14:34:12 GMT
On 2018-02-05, Roman Tyczka <noemail@because.no> wrote:

> Uuuu... to rzeczywiście słabo. A tłoczone też tak mają?

No właśnie te były tłoczone (oryginalne z filmami). Ale przed chwilą
trafiłem też na własną z 2013 z bardzo niewielkim uszkodzeniem i też
wykrzaczyła się na 5. GB.

> Czekamy, dzięki!

No wiec nie jest źle. Najstarsze własnoręcznie wypalone płyty jakie mam
to 25GB z poczatku 2010. Nie były przechowywane w super warunkach, ale
nie noszą widocznych uszkodzeń. Odczyt stabilny (dd if=/dev/sr0 bs=2M
of=/dev/null) na poziomie 25-35MB/s. Sprawdziłem dwie takie, wszystko
ok, znaczy przerzuciło całą płytę bez błędów.

Te DL 50GB są z marca 2013. Też nie ma problemu. Sprawdziłem 3 i już mi
się dalej nie chciało. Przechowywane w suszarce, w pudełkach.

Wszystkie powyższe to Mitsubishi z powłoką do drukowania na
atramentówkach.

> Czy podczas zakupu te LTH są jakoś oznaczone? Czy da się rozpoznać, że tych
> nie warto po samym opakowaniu?

Są (a przynajmniej powinny być) oznaczone LTH lub LTH type.

Oba rodzaje.

--
Marcin