Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] kupiłech bluray

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] kupiłech bluray
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 05 Feb 2018 14:43:46 GMT
On 2018-02-05, knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy> wrote:

> Po czym poznajesz tę "lepszą trwałość"? Moje "standardowe" wypalane

Spekuluję na podstawie wiedzy jak są wykonane i danych z testów (poniżej).

> około 20-letnie CD i około 15-letnie DVD odczytują się w 100%, w testach
> "jakości dysku" Nero CD-DVD Speed mimo upływu czasu wypadają zwykle
> zdecydowanie lepiej niż aktualnie dostępne nośniki wypalane na aktualnie
> dostępnych nagrywarkach.

Zarówno DVD jak i BD powidnny wytrzymać te X-XX lat, ale biorąc pod
uwagę użytą technologię, BD powinny dłużej. To, plus testy w komorach
przyspieszonego starzenia (accelerated weathering i podobne).

https://www.cdrom2go.com/blog/longevity-of-dvd-discs-vs-blu-ray-discs

--
Marcin