Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stary laptop i nowy dysk SSD SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
From: Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
Date: Wed, 10 Jan 2018 22:36:13 -0000 (UTC)
Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles@poczta.onet.pl> wrote:

> Martwiłbym się tylko o rozmiar dysku. Możliwe, że  restore będzie próbował
> utworzyć partycję 360 GB. Fakt, że będzie to dysk SSD, nie powinien mieć
> znaczenia.

Mam wrażenie, że system restore udostępniany przez Sony nie jest "zrobiony"
z mojego komputera tylko jest to uniwersalna instalka, a wtedy powinien
zadowalac sie różnymi rozmiarami dysków, bo ten laptop Sony sprzedawał
oczywiście z różnymi dyskami. Ale mogę się mylić - te DVD były wypalone w
mojej maszynie - myślałem że są kopią tego co na partycji "instalacyjnej"
ale może masz rację, że zawierają "zrzut" zawartości dysku z dnia w którym
je wygenerowałem... nie pamiętam, było to wieki temu.

> W każdym razie dysku nie trzeba przygotowywać. Jeśli restore nie
> pójdzie, to możesz wykasować partycje starego dysku i na nim zrobić restore.

Kupiłem dysk zapasowy aby na nim się bawić a to co teraz jest zachowałbym
nieruszone... działa do dupy ale działa, więc lepszy jest od w razie czego
niedziałającego wcale :-)

> Następnie zmniejszyć partycję/partycje i przekopiować je na SSD. Wymagałoby
> to jednak podłączania dwóch dysków do jednego komputera w celu skopiowania,
> więc pewnie potrzebny będzie komputer stacjonarny i przejściówki.

Tak, gdybym poszedł tą drogą to użyję peceta albo szuflady SATA-USB.

> A najlepiej to byłoby zrobić testowe restore na maszynie wirtualnej. Zrób
> sobie maszynę z dyskiem 250 GB i zabootuj ją z tego DVD restore. Sprawdzisz
> sobie jak to restore się zachowuje bez angażowania fizycznego sprzętu.

Myślisz, że pójdzie na wirtualce?? Boję się, że instalka się zboczy że to
nie jest laptop Sony i żebym skoczył na drzewo... ale masz rację - warto
spróbować na pececie z wirtualną zamiast bawić się z hardware...

Problemem jest też to, że próba rozpoznania komponentów Sony na tej
wirtualce może się nie udać: może brak głupiej webcamery (do której teraz
nie ma drivera bo nie było go w dziewiczym Win7 od microsoftu) albo
touchpada spowodować katastrofę w instalatorze.