Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stary laptop i nowy dysk SSD SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 11 Jan 2018 09:54:05 GMT
On 2018-01-11, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

> Bios go zapewne rozpozna, natomiast martwił bym się o sterowniki w systemie.
> Szwagier zainstalował sobie dysk SSD A-Data i próba instalacji Win-7
> (płyta główna pod AM3 jeśli to ma znaczenie) zakończyła się
> niepowodzeniem - instalator domagał się sterownika, którego szwagier nie
> miał. Skończyło się na instalacji świeżo kupionego Win-10, która
> przebiegła bezproblemowo.

No dobrze, ja jestem linuksiarz więc do końca nie wiem, ale przecież
Windows musi widzieć ten dysk przez sterownik kontrolera SATA, a
obsługa tego kontrolera już tam jest i musi być na dysku instalacyjnym.
To jak to jest zrobione, Windows / sterownik akceptuje wyłącznie dyski,
które zna? Na ogół dyski są zgodne protokołami w dół, czyli nawet jak
kontroler nie obsługuje np. SATA3, to cały czas powinno pójść na SATA1/2.

--
Marcin