Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stary laptop i nowy dysk SSD SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
From: Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl>
Date: Fri, 12 Jan 2018 08:02:43 +0100
[...]
Bios go zapewne rozpozna, natomiast martwił bym się o sterowniki w systemie.
Szwagier zainstalował sobie dysk SSD A-Data i próba instalacji Win-7
(płyta główna pod AM3 jeśli to ma znaczenie) zakończyła się
niepowodzeniem - instalator domagał się sterownika, którego szwagier nie
miał. Skończyło się na instalacji świeżo kupionego Win-10, która
przebiegła bezproblemowo.

No dobrze, ja jestem linuksiarz więc do końca nie wiem, ale przecież
Windows musi widzieć ten dysk przez sterownik kontrolera SATA, a
obsługa tego kontrolera już tam jest i musi być na dysku instalacyjnym.
To jak to jest zrobione, Windows / sterownik akceptuje wyłącznie dyski,
które zna? Na ogół dyski są zgodne protokołami w dół, czyli nawet jak
kontroler nie obsługuje np. SATA3, to cały czas powinno pójść na SATA1/2.

Nie wiem dlaczego tak się działo. Konsultowałem to z nim dość długo, wysyłał mi fotki ekranu. Instalator ciągle nawet po odpięciu DVD i drugiego dysku wołał o sterownik (obie instalacje były z PenDrive). Po uruchomieniu instalatora Win-10 wszystko poszło od ręki.
Win 7 to był Home 64bit.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak