Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PENDRIVE zanim kupie zapytam Was

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PENDRIVE zanim kupie zapytam Was
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Wed, 18 Oct 2017 17:23:07 +0000 (UTC)
Dnia 18.10.2017 JaNus <bez@adresu> napisał/a:

> Co do OS, to w skład W-10 wchodzi BitLocker (nie znam, nie próbowałem)
> zaś na stronie http://truecrypt.sourceforge.net/  jest sugestia, żeby
> zamiast truecrypt'a używać BitLockera właśnie. Skomentuje to koś, kto
> wie co-i-jak?

Ostatnia (7.2) wersja TC jest wykastrowana, a strona zachęca do używania
Bitlockera. Warto używać _wyłącznie wersji 7.1a_, na niej też bazuje
Veracrypt.

Jest ona bezpieczna i nie ma żadnych backdoorów.
http://istruecryptauditedyet.com/

A dlaczego "ktoś kazał się zamknąć" autorowi/autorom TC?

Są różne teorie. Można poczytać:
https://niebezpiecznik.pl/post/koniec-truecrypta-oficjalna-strona-przyznaja-ze-truecrypt-nie-jest-bezpieczny-i-naklania-do-migracji/

TC 7.1a jest do pobrania np. z:
https://www.truecrypt71a.com/downloads/

PS. Apostrofu używa się inaczej.

> Coś mi ta wersja nie za bardzo "dźwięczy". No bo pewnie Lec za czasów
> komunistycznej cenzury - nie za bardzo mógłby opublikować tą wersję,

Niech Ci dźwięczy jak chce. Tak stoi w "Myślach nieuczesanych".

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.