Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 15 Aug 2017 16:36:13 +0200

"knrdz" omuj9b$pci$1@node1.news.atman.pl

Mam W10 64 bitowy -- zajmuje 41 GB i stale uaktualnia ;) się.

Na pewno nie sam Windows - na komputerze z którego nadaję
mam 64-bitowy W10 na partycji o wielkości 32GB i ok. 12GB
wolnego miejsca. Też się uaktualnia.

Wywalam to, co mogę poza systemową.
Obecnie systemowa ma 58 GB z czego zajętych jest 47 GB -- stale
coś uaktualnia się. Po tygodniu tymczasowe pliki znikną, ale na
20 GB nie zmieszczę się. Mogę ręcznie odchudzać -- ale za 5 lat
okaże się, że czegoś mi potrzeba z tego, co wywaliłem...

U mnie zbyt mocne odchudzanie dawało do tej pory złe efekty. Jeśli
zmieściłeś WXP SP3 i W10 na 16 GB to wg mnie osiągnąłeś doskonały
efekt, którego ja raczej ;) nie osiągnę. :) Może dlatego, że ja
zazwyczaj instaluję masę programów -- niby co mogę wywalam poza
partycję systemową, ale mimo tego systemowa stale puchnie.

Nie "i" - w miejsce tego wxp wgrałem pod koniec programu
Windows Insider w10, żeby zobaczyć jak sobie poradzi na
Atomie i 1.5GB RAM. Działało w miarę OK, ale wróciłem do
XP, do tego do czego ten komputer służy, jest i będzie
wystarczający.

1.5 GB to dobre dla WXP, ale dla mnie 2 GB do WXP to mało.
Chcę wstawić tam 4 GB.

Inna sprawa, że atomowy (N450) netbook ma 1 GB, W7S,
VBoxa z WXP i pod tym WXP śmigał aż miło ;) CS5. ;)

Na 5 minut wszystko można.
Obrabiałem tym PSem fotki (; bezproblemowo. ;)
Jednak po jakimś czasie odinstalowałem, ale
może dlatego tylko, że był za mały ekran. ;)

IMO 2.5" są odporniejsze od 3.5".

Wszystko jest mniejsze, wiec delikatniejsze, do tego
to co w dysku 3.5" zmieści się na 1 talerzu na 2.5"
wymaga co najmniej dwóch, więc 2 razy więcej
mechanicznych elementów które przy wstrząsach
mogą się uszkodzić.

Mniejsze, więc lżejsze, więc mniej energii potrzeba do wyhamowania.
Łatwiej uszkodzić zwykłą szpilkę zrzuconą ze stołu czy kilogramowy
jej odpowiednik? Owszem -- kształt też jest ważny. Można wydrążyć
w kilogramowej szpilce otwór. ;) Można dać ożebrowania itd...

Nie chcę zabierać głosu [aby nie wprowadzać wibracji?] i jeśli
twierdzisz, że Twój tak zawiesza się -- to pewnie tak jest.

Mój Acer nie zawiesza się. Czasami zamraża. ;)

Teraz zamraża się -- po uaktualnia.
I zawiesza się, ale VBox na tym
Acerze -- po ostatniej aktualizacji do 5.1.26.
Muszę uważać? -- Toż właśnie teraz z tego VBoxa korzystam. ;)

To nie jest mit, mój netbook to właśnie ten Acer i zawieszał
się nawet przy dźwięku "tradycyjnego" dzwonka Skype (przy dużej
głośności ustawionej na wewnętrznych głośnikach, na słuchawkach
czy zewnętrznych nigdy). Nie sądzę żeby jakikolwiek dysk 3,5" był
aż tak wrażliwy na drgania.

Mój nie zawiesza się. **CHYBA** raz zawiesił się, ale już nie pamiętam,
czy naprawdę tak było, czy tylko mi wydaje się... FS zawieszał się, gdy
oglądałem filmy -- gdy był zawalony kesz przeglądarki. Czyszczenie tych
keszy dawało dobre efekty.

FS zawieszał się też w wyniku przegrzania -- dlatego często (parę razy
w tygodniu) go odkurzałem.

Parę razy problemy stworzyła grafika.

Ogólnie FS był problematyczny, ale dla mnie nadal był bardzo dobry
do tego stopnia, że chcę go naprawić.

Acer nie zawiesza się -- a filmy oglądam.
Głośniki nieźle dają -- FS jest bardzo cichy.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'