Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 13 Aug 2017 15:54:24 +0200

"JoteR" 5990081f$0$649$65785112@news.neostrada.pl

Nie chcę. Bazuję na cenach "sklepowych". Bo udzielanie porad typu "do backupu swoich danych kup se dysk na bazarze" uważam za nieodpowiedzialne.

IMO lepiej mieć 10 kopii na bazarowych dyskach niż 0 na najlepszych. ;)

Z tym 25-letnim to nie przesadzajmy (w 1992 r. dyski miały pojemność liczoną w MB), ale generalnie masz rację, podobnie jak Jacek. Tyle, że wątkopodawca zadał dość precyzyjne pytanie (po czym zamilkł) i proponuję na tym się skupić. Opłacalność finansową zostawny ocenie wątkotwórcy. Jego pieniądze - jego decyzja. Ja na jego miejscu chwyciłbym się tego sznurka podanego przez kolegę Akarma, ale pewnie "promocja" się skończy, zanim wątkopodawca dobrnie do połowy tego wątku ;->

Na jego miejscu pożyczyłbym od kogoś przejściówkę, skopiowałbym dysk,
być może bym ten dysk skasował i nadpisał, po czym odesłałbym ten dysk
do muzeum. Jesienią 2010 r. kupiłem netbook z HDD 160 GB -- który od
razu wymieniłem na 320 GB, a nieco później na 500 GB. IMO 160 GB to
taka pojemna penflaszka, nie dysk.

40 GB 3,5" IMO dziś służyć może jedynie poznawaniu budowy HDD.

40 GB nie starczy na partycję systemową W10.
To dobre dla WinDOSa mieszczącego się na 1 GB.
To już nawet nie starczy dla WXP z SP3 wraz
z wszelkimi łatkami i zapasową partycją systemową.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'