Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 14 Aug 2017 19:06:39 +0200

"knrdz" ompp11$4dc$1@node2.news.atman.pl

Chyba nieco przesadzasz. 32-bitowy W10 zainstalowałem na netbooku
z "SSD" o pojemności 16GB, na co dzień na tym dysku jest właśnie XP SP3 ze

Mam W10 64 bitowy -- zajmuje 41 GB i stale uaktualnia ;) się.

Mam też WXP SP3 w wielu miejscach. Ten, z którego piszę, zajmuje
tylko 3.4 GB, bo tu wyjątkowo poza OE, Operą i drobiazgami niczego
nie ma -- mogę to jeszcze trochę odchudzić.

wszystkimi aktualizacjami i niezbędnymi programami (ten komputerek służy do diagnozowania problemów z sieciami LAN i WLAN) i jest tam jeszcze na tyle miejsca że mógłbym tę systemową partycję na tyle zmniejszyć, żeby

U mnie zbyt mocne odchudzanie dawało do tej pory złe efekty. Jeśli
zmieściłeś WXP SP3 i W10 na 16 GB to wg mnie osiągnąłeś doskonały
efekt, którego ja raczej ;) nie osiągnę. :) Może dlatego, że ja
zazwyczaj instaluję masę programów -- niby co mogę wywalam poza
partycję systemową, ale mimo tego systemowa stale puchnie.

utworzyć kolejną na której zmieściłby się jej skompresowany ghostem czy clonezillą obraz. Oryginalnie w tym komputerku był HDD 80GB, zamieniłem na to "SSD" bo działa ciut szybciej, pewnie zużywa nieco mniej energii, a przede wszystkim niegroźne mu niewielkie upadki (HDD, zwłaszcza 2.5"

IMO 2.5" są odporniejsze od 3.5".

są bardzo wrażliwe na jakiekolwiek drgania, do tego stopnia że zbyt bliskie twardego dysku umieszczenie głośnika może powodować nieprawidłową pracę komputera, a nawet jego zawieszanie się - https://en.wikipedia.org/wiki/Acer_Aspire_One#AOA150_speaker_vibration_and_other_issues ).

Mój Acer nie zawiesza się. Czasami zamraża. ;)
Zwłaszcza apdejty i apgrejdy mrożą...
Filmy oglądam raczej chętnie, muzyki słucham też chętnie...

-=-

44 GB przeznaczyłem na WXP (z którego teraz korzystam) w 4 partycjach
(3 jako zapasowe) pod VBoxem, ale mam tu i DBXy (ponad 8 GB) i SWAP...
Do tego mam wspólną partycję (~pół TB) gospodarza.

BTW zapasów -- nie korzystam z nich zbyt często (prawie
nigdy nie korzystam) ale czuję się spokojniej, gdy je mam...

W razie problemów naprawiam rejestr lub reinstaluję kłopotliwy
program, ale jednak wolę mieć takie kopie na wszelki wypadek.

Ogólnie NTFS używam z kompresją systemową.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'