Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Tue, 13 Dec 2016 18:59:11 +0100

Model 2100 nie jest kolorowy. Nie bierzmy jego pod uwagę.

Pokazuje jednak że toner jest wydajniejszy niż obawia się autor posta.

No ja jako autor posta jeszcze raz powiem, że zależy mi na kolorze :-D

Nowe drukarki mają sposoby na to aby uzupełnienie tuszu/toneru było
niemożliwe albo przynajmniej utrudnione. Tzw "chipy" kontrolujące zużycie.

W tym sensie masz rację. Sęk w tym, że właśnie mam "nową" drukarkę. Tak więc skupmy się na nich.

Czy możesz polecić mi jakąś firmę?

HP. Najlepiej starą. 3800 moge polecić ale ona jest ogromna i cieżka.
Jednak że jakoąśc wydruku kolorowego z niej jest lepsza niż wielu
współczesnych zabawek, IMO.

Myślałem o firmach napełniających tonery a nie o producencie drukarek :)

To nie kupuj koloru. On sie nie przydaje, laserowe wydruki typu zdjęcia
sa fatalne (choć nie aż tak). Kolorowy laser przyda się bardziej do
rysunków.

Mi kolor bardzo się przydaje. Estetyka dokumentów jest dla mnie ważna. A co do zdjęć ... hmmm... sporo osób krytykuje laserówki. Patrząc na wydruku z mojej - raczej nie wiem do czego się przyczepić. Jakość jak periodyka kolorowego mi wystarcza w biurze. Gdy kupujesz gazetę kolorową w kiosku, to raczej nie narzekasz? :-)

IMHO najlepsze rozwiązanie to cz-b laser + kolorowa plujka.

Nie zgodzę się z Tobą w tym punkcie. Atramentówka ma jeden feler, wymaga specjalnego papieru aby ilustracja była ok. Laserówka na papierze typu Poljet 90 da znacznie ładniejsze zdjęcia (choć dalekie od ideału) niż np. 6-cio kolorowa biurowa plujka (konkretnie Epson XP-850).

Do zdjęć używam atramentówki 9cio kolorowej, bo dopiero tu wyraźny skok jakościowy jest widoczny. Papier typu PE (RC) i to konkretnych producentów należy stosować. Papier czasem potrafi kosztować 200zł za 50 szt. i to wcale nie jest najdroższy papier. Jednakże wierność wydruków rzuca wtedy na kolana. Szczerze mówiąc nie pokusiłbym się jednak drukować na niej np. faktur w kolorze aby wartość wydruku nie była droższa od usługi na jaką faktura została wystawiona :-D

--
Pozdrawiam,
Marek