Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Spaliłem płyte spalonym procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Spaliłem płyte spalonym procesorem?
From: TurboPascal <turbopascal60@gmail.com>
Date: Thu, 29 Sep 2016 03:36:29 -0700 (PDT)
W dniu 28 września 2016 użytkownik m7marek napisał:

> Kupiłem w okazyjnej cenie na allegro używany procek AMD FX-4100, wcześniej
> sprawdzając że moja płyta Asrock 960GM/U3S3FX go uciągnie.
> Niestety po wymianie komputer już się nie uruchomił, nawet nie zapiszczy. Co
> gorsza zakładając dotychczasowy procesor Athlon II X2 250 też nie działa.

Może to choć trochę poprawi zły nastrój. Z identycznym problemem zetknął się
kilka lat temu dyskutant linuxpro, który posiadając identyczną płytę zamienił
dobrego fenoma 720 na kupionego okazyjnie ef-iksa 4100. Nie pomogła nawet
wymiana płyty w serwisie na identyczną. Również na kilku forach
rosyjsko-języczn. sygnalizowano podobne kłopoty, aczkolwiek nie były tak jasno
zdefiniowane, jak ten powyższy. Patrząc na datę wydania najstarszego BIOS'a, to
produkcję płyty rozpoczęto, gdy nie było jeszcze na świecie procesorów serii
FX. Chyba nie wszystkie egzemplarze płyty sobie z nimi radzą. Podejrzewam, że
coś stało się z płytą, a obydwa procesory i cała reszta jest bez zarzutu.

http://www.hardwareluxx.de/community/f12/probleme-mit-asrock-mainboard-965700.html
http://www.cyberforum.ru/hardware/thread1224146.html