Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: sczygiel@gmail.com
Date: Mon, 19 Sep 2016 04:23:00 -0700 (PDT)
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 11:57:28 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> No właśnie nie mam takiej możliwości. Nie zajmuję się sprzętem szerzej
> niż dla siebie samego. Mogę bazować wyłącznie na Waszych opiniach.

Aby ukrócić zbytnie filozofowanie napisz co dokładnie robisz z tymi duzymi
plikami.
Bo jak widzisz nie da się jednoznacznie powiedzieć czy ci sie dysk sshd spisze
czy nie.

Moja sugestia jest taka abyś sobie kupił dysk ssd i po prostu na nim pracował.
Zaczynasz prace to kopiujesz pliki robocze na ssd.
Pracujesz, obrabiasz itp. Na koniec kopiujesz sobie na zwykly hdd 2TB.

Alternatywnie możesz po prostu dokupic duuuużo ramu.
Pliki będą siedzieć w buforach i tyle. Szybciej niż to nie będzie.

A jak się uprzesz na hdd/sshd to po prostu kup najszybszy jaki znajdziesz wg
benchmarków z sieci.

Jak kupisz przez internet to możesz zwrócić po 14 dniach.

Feler z sshd jest taki że zazwyczaj tej pamięci tam nie ma dużo.
I te twoje pliki moga się w niej nie zmieścić. Więc i tak ciagle będziesz
czytać je z talerzy a nie z flasha na tym dysku.

Zazwyczaj ilośc tego flasha to 8-16GB.
To tak sobie. Pliki 2-3GB sie zmieszczą. Ale tylko 2-3 sztuki. Jak pracujesz z
większą ilością to ten flash zostanie wymieciony i będziesz czytać dane z
talerzy.

Do tego tanie to one nie są.
IMHO lepiej kupić nawet 120GB ssd i na nich pracowac komfortowo.