Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 19 Sep 2016 10:56:50 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Sep 2016 10:34:11 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <nro7u3$k3s$1@node2.news.atman.pl>
 od robot <robot@o2.pl>  :

>Nie pasuje mi to 200MB/s. Za dużo.
>Jak dokładnie robiłeś test?
>Zrób tak:
>Przygotuj duży plik, z 10GB. Skopiuj go z innego dysku
>na dysk który testujesz. Czas kopiowania zmierz STOPEREM
>od momentu rozpoczęcia kopiowania do całkowitego ustania
>procedury i zniknięcia wszelakich pasków postępu kopiowania itp.
>
>Nie spotkałem się jeszcze z dyskiem 7200rpm, który
>osiągnąłby tak wysoką prędkość zapisu, a nawet odczytu.

Mogą osiągać, ale na początkowych ścieżkach, na końcowych może być
nawet połowę wolniej.
Widać to w przypadku Velociraptora, sekcja "Performance Across All
LBAs":
http://www.anandtech.com/show/5729/western-digital-velociraptor-1tb-wd1000dhtz-review/2
--
„To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
 że zaczynamy się w niej urządzać!”