Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: sczygiel@gmail.com
Date: Mon, 19 Sep 2016 04:12:37 -0700 (PDT)
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 10:34:12 UTC+2 użytkownik robot napisał:

> Nie pasuje mi to 200MB/s. Za dużo.
> Jak dokładnie robiłeś test?
> Zrób tak:
> Przygotuj duży plik, z 10GB. Skopiuj go z innego dysku
> na dysk który testujesz. Czas kopiowania zmierz STOPEREM
> od momentu rozpoczęcia kopiowania do całkowitego ustania
> procedury i zniknięcia wszelakich pasków postępu kopiowania itp.
>
> Nie spotkałem się jeszcze z dyskiem 7200rpm, który
> osiągnąłby tak wysoką prędkość zapisu, a nawet odczytu.

Umyka w dyskusji aspekt buforów systemowych.
Dla mnie to nie dziwne że kopiowanie pliku może trwać krótko.
Bo wciągnięcie go z dysku może być szybkie jak plik nie pofragmentowany.
A zapis? Zapis poszedl do buforów. Okienko sie zamknęło ale zapis potrwa
jeszcze 20 sekund.

Czy to problem dla usera? Zalezy. Zalezy od tego co następnie user będzie
robić. Jak dalsze operacje dyskowe to będzie kiepsko bo aktualne sie jeszzce
toczą więc kolejne będą się wlec. Jak inna aktywność to nie, bo zapisy se lecą
w tle a user robi coś bezdyskowego.
Tak czy siak To od usera zależy czy mu dysk sshd wystarczy czy nie.