Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Tue, 20 Sep 2016 13:27:31 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 20 Sep 2016 09:58:35 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <nrqq7b$2hc$1@node2.news.atman.pl>
 od robot <robot@o2.pl>  :

>Wyraźnie napisałem "z dyskiem 7200rpm".
>Velociraptor ma 10000.
>Poza tym to że mogą osiągać coś tam na początkowych ścieżkach,
>nie ma znaczenia w codziennym użytkowaniu.

Jest wiele dysków konsumenckich 7200 RPM, które osiągają taki transfer
w początkowym obszarze LBA, ale, jak pokazałem na przykładzie
Velociraptora, transfer spadnie nawet o połowę(bez względu na to, czy
dysk ma 10K czy 7K czy 15K), tu transfery max dla 7200:

http://www.tomshardware.com/charts/hdd-charts-2013/-02-Read-Throughput-Maximum-h2benchw-3.16,2900.html
http://www.tomshardware.com/charts/hdd-charts-2013/-05-Write-Throughput-Maximum-h2benchw-3.16,2903.html

Jreśli mówimy, że jakiś dysk jest w stanie osiągnąć 200 MB/s, to jest
to dla tych dysków prawdą, natomiast całą pawdę widać dopiero na
wykresie Transfer/LBA number.
--
„To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
 że zaczynamy się w niej urządzać!”