Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: sczygiel@gmail.com
Date: Tue, 20 Sep 2016 12:11:36 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 20 września 2016 18:04:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> A to jest myśl! Czy da się sprawdzić jakość lub wpłynąć na system co do
> ilości RAM na bufor?

Sprawdzić można w managerze zadań. Tam jest pozycja która mówi ile pamięci jest
na cache i bufory dyskowe.
Możesz sobie podejrzeć jak sie zmienia.

> Pracuję z większą ale w systemie 1-2dni na zabawę z 1 plikiem.

No to w sumie sshd powinien dać radę. Bo ten plik sie zmieści w flashu sshd.
Ale feler jest taki ze ten flash będzie miał relatywnie duzo cykli zapisu.
Może szybko paść. trudno ocenić.

> Też dobra myśl. W zasadnie mam jako systemowy SSD (Samsung 840 Pro) więc
> mogę spróbować w ten sposób. Tam transfery sięgają 550M.

Jesli zdecydujesz sie na ssd to pamietaj o jednej sprawie:
Backupy.
O ile hdd padają powoli i zazwyczaj jakoś się daje to wykryć o tyle ssd pada
nagle. I to nagle oznacza nagle czyli ułamek sekundy.
Dlatego backupy są ważne.

Jak dokupisz tyle ramu aby ci sie plik w nim zmieścił to zapis będzie bardzo
szybki. Ale musisz pamiętać o tym że mimo że zapisałeś i zamknąłeś program to
zapis jeszcze leci na dysk.
Jak zamkniesz komputer to nic sie nie stanie.
Ale jak w między czasie prądu zabraknie to plik bedzie uszkodzony.

tak czy siak zalecam ssd i pracę na nim jako na dysku roboczym.