Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: sczygiel@gmail.com
Date: Tue, 20 Sep 2016 02:17:50 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 20 września 2016 10:08:57 UTC+2 użytkownik robot napisał:

> Słuszna uwaga.
> Tylko jak w takim razie zrobić porządnie ten test?
> Może jakoś ustawić, żeby było mało ramu w komputerze?

Ale po co robić go inaczej?

Mamy dwie sytuacje:
1. Robimy klik i czekamy na zakończenie. Wynikiem jest czas po którym możemy
kontynuować pracę.
2. Robimy klik i czekamy na zakończenie operacji dyskowych. Jak one się skończą
to mamy znowu szybki i w pełni sprawny komputer (operacje dyskowe nie czekają
na te długie kopiowanie.

Cały wątek jest bez sensu.
Wątkotwórca uparł się aby pracować tylko na jednym dysku. Nie chce powiedzieć
co to za praca która wymaga takich obszarów i nie daje się jej przenieść na ssd.

Mam wrażenie że potrzebne jet po prostu szybkie kopiowanie pomiędzy dyskami lub
pomiędzy jednym dyskiem. Ewentualnei pomiędzy ramem a dyskiem.

Ale to moje przypuszczenie.
Jak kopiowanie pomiędzy dyskami to nic tylko szybkie dyski to usprawnią.
Jak kopiowanie między partycjami lub w obrębie tej samej partycji to również
tylko szybki dysk a do tego programik w rodzaju copy-ram. Bo często dyski zbyt
wiele machają głowicami zamiast czytać sekwencyjnie i zapisywać sekwencyjnie.
Nie wiem jak dziś windows sobie to ogarnia...

Jak mamy tylko kopiowanie ram-dysk lub odwrotnie to również tylko szybki dysk
to umozliwi.

Czyli zero kombinowania. Trzeba znaleźć dyski które wyciągają jak najszybsze
transfery liniowe i do kompletu sterownik/chipset.

I to jest podsumowanie. Zaden sshd tego nie ulepszy.

Ale wątkotwórca nie chce napisac co robi więc wątek się rozwleka...

Moja rada:
Kupić najszybszy dostępny dysk talerzowy. Ale i tak nie należy się spodziewać
kosmosu. 200MB/s to standard.
Tu jest lista dla WDC:
http://www.wdc.com/pl/products/catalog/
Jak na dłoni widać co jest i ile można mieć za konkretne pieniądze.