Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: sczygiel@gmail.com
Date: Tue, 20 Sep 2016 12:04:45 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 20 września 2016 18:16:47 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> Racja! Szczególnie, że ja nie kopiuję plików lecz zapisuję je z poziomu
> aplikacji graficznej. Nie wiem co ona robi. Być może podczas "save" coś
> odczytuje równocześnie w pliku, przestawia jego fragmenty itd. Cholera
> wie...

Mysle ze robi troche odczytów. Ale raczej niewiele.

Zrób tak:
Kup sobie ssd 128-256GB.
Wyjdzie cie to pi*oko 150-300PLN.

Jak zaczynasz prace z plikiem - kopiujesz go sobie na ssd.
Otwierasz i pracujesz.
Ten plik w momencie wrzucania na ssd i tak zostanie w ramie. Więc nic nie
tracisz. Bo i tak musiał byś go wczytać do programu graficznego.
Kopiowanie pójdzie bardzo szybko bo dysk hdd 1TB (czy 2TB) bedzie czytac
sekwencyjnie.

Pracujesz z nim i masz spokojnie szybkie transfery.

Na koniec kopiujesz plik z ssd na hdd. Też pójdzie szybko bo leci z buforów ram
na hdd.

Buforów nie masz jak kontrolować. System sam o to dba aby wyrzucać z ramu
rzeczy niepotrzebne.
Kiedyś miało sens kopiwanie przez wtyczki do totalcommandera które kopiowały
plik do ram a potem do docelowego miejsca. Dzieki temu głowice tyle nie latały
i kopiowanie było szybkie.
Ale dziś chyba to tylko dla małych plików jest potrzebne no i tylko jak
kopiujesz w obrębie jednego dysku.

Kup mały ssd i korzystaj jako dysk roboczy.
End of story :)